maanantai 20. maaliskuuta 2017

Vapaaehtoistyö - sydämen asialla



Muutin Nilsiään 15 vuotta sitten. Toimin alkuun Aholansaaressa talkoolaisena. Aholansaareen leiriä pitämään tullut seurakunnan diakonissa huomasi minut ja pyysi mukaan toimimaan seurakunnan vapaaehtoisena. Siitä se ajatus sitten lähti. Yhtäkkiä olinkin jo monessa mukana, paitsi seurakunnassa myös SPR:n Ystäväpalvelussa ja Nilsiän UA:ssa.
Seurakunnan toiminnassa olen ollut mukana vaikka missä. Olen ollut mukana päivä- ja perhekerhossa, auttanut siivous- ja ruoanlaittotöissä, tehnyt pieniä huoltotöitä ja avustanut leirityössä esimerkiksi eri tavoin vammaisia ihmisiä. Kesäisin olen ollut kirkko-oppaana ja melkein minkä vaan työn keksivät, olen sen pystynyt hoitamaan.

Seurakunnassa toimiminen tuo elämääni vaihtelua.
Olen ollut pitkään työttömänä.  Olen ulospäinsuuntautunut ja aktiivinen ihminen, en halunnut jäädä kotiin makaamaan vaan tehdä jotain hyödyllistä toisten auttamiseksi.
Vapaaehtoisena toimiminen ja toisten auttaminen on minulle tärkeää ja siitä tulee itsellekin hyvä mieli, kun tietää tekevänsä jotain hyvää.
Kun työtä saa tehdä sydämestään eikä se ole pakkopullaa, se antaa myös itselle elämään sisältöä.

Suosittelen lämpimästi omien kokemuksieni kautta seurakuntaa vapaaehtoistyön kanavaksi. Jos on olo, että haluaa auttaa tai tehdä jotain hyödyllistä, niin seurakunnasta aina riittää tekevälle töitä.
Ja kysyvä ei tieltä eksy.

Mies 55 vuotta



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti